SAMOCHODOWE – MOTOCYKLOWE – SILNIKOWE – LOTNICZE – STANOWISKA BADAWCZE
HAMOWNIE ŚWIĄTEK 2023
Oferujemy hamownie obciążeniowe i inercyjne do: samochodów, motocykli, silników lotniczych, czołgów, ciągników, a także specjalne stanowiska do badań silników m.in. dla: instytutów badawczych, uczelni, szkół. Nasze hamownie budujemy w oparciu o nowatorski system BOX.
Oferujemy hamownie:
- podwoziowe (pomiar mocy „na kołach”),
- silnikowe (np.: po naprawie lub do prac tuningowych),
- indywidualnie zamawiane stanowiska badawcze,
- systemy sterujące i pomiarowe.
Zakup każdej hamowni oferujemy wyjątkowo korzystnej formie leasingowej.
W hamowniach obciążeniowych montujemy hamulce elektrowirowe chłodzone powietrzem lub cieczą oraz hamulce cieczowe wraz z układami chłodzącymi.
Z uwagi na wieloletnie doświadczenie służymy także doradztwem i pomocą w zakresie opracowywania oraz rozliczania projektów dofinansowanych z Funduszy UE.

HAMOWNIE PODWOZIOWE MOTOCYKLOWE
Podstawową wersją hamowni motocyklowej jest BIKE-01 wyposażona w szerokopasmową sondę AFR, którą oferujemy w wersji inercyjnej i obciążeniowej z hamulcem elektrowirowym. Oferujemy też wariant mobilny – na przyczepie lekkiej (do 750kg) oraz opcjonalnie moduł nauki jazdy na jednym kole.



HAMOWNIE PODWOZIOWE SAMOCHODOWE
Nasze hamownie wyróżniają się modułową konstrukcją i to zarówno w zakresie zespołów mechanicznych jak i układów pomiarowych co umożliwia między innymi rozbudowę hamowni inercyjnej podwoziowej 2 WD ECO do obciążeniowej hamowni 4 WD ECO



HAMOWNIA WOM – CIĄGNIKA ROLNICZEGO


HAMOWNIE SILNIKOWE
Hamownie stanowiskowe służą do pomiarów wymontowanych silników. Hamownie takie są niezbędne wówczas, gdy wykonuje się dużo prac konstrukcyjnych i modyfikacji silnika.
Przeznaczone są do:
- pomiarów i strojenia wyczynowych silników do samochodów motocykli, skuterów wodnych, quadów, gokartów i innych pojazdów sportowych
- weryfikacji i docierania silników po naprawie,
- celów dydaktycznych – stanowiska do prowadzenia zajęć o silnikach spalinowych w szkołach i uczelniach technicznych
- badań nowo skonstruowanych silników i zespołów napędowych – zwykle są to indywidualnie projektowane stanowiska z rozbudowaną aparaturą badawczą.



HAMOWNIE SILNIKOWE LOTNICZE
Do badań silników lotniczych przeznaczona jest hamownia śmigłowa HSL-4, w której badany jest silnik lotniczy wraz ze śmigłem. Hamownia ta umożliwia także pomiary charakterystyk śmigieł.

STANOWISKA BADAWCZE
Mamy wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu indywidualnych stanowisk badawczych dla klientów komercyjnych i niekomercyjnych.





SYSTEMY STERUJĄCE I POMIAROWE



Oferujemy trzy rodzaje układów sterujących i pomiarowych do naszych hamowni i stanowisk badawczych.
- układy pomiarowe będące podstawowym wyposażeniem standardowych hamowni podwoziowych i stanowiskowych
- układ badawczy podstawowy wyposażony w pulpit pomiarowy 600 mm ze sterownikiem PLC oraz panelem operatorskim 10 cali
- układ badawczy rozszerzony wyposażony w zintegrowany panel operatorski PLC 21,5 cali
Układy badawcze konfigurowane są indywidualnie pod potrzeby klienta i mają możliwość rozbudowy systemu czasie.
STEROWNIKI HAMOWNI
Specyfikacja sterownika DC -1.
Wbudowany czujnik warunków otoczenia – temperatura, ciśnienie, wilgotność
2 interfejsy sieci CAN-BUS
Wejścia:
- 2 wejścia czujników prędkości rolki typu hall
- wejście prędkości obrotowej silnika – zacisk indukcyjny lub
- pojemnościowy
- 4 wejścia 0-5V dla sygnału z tensometrów
- 6 wejść analogowych 0-5V ogólnego przeznaczenia
- 8 wejść dla termopar
- 4 wejścia dla przycisków sterujących
Wyjścia:
- Wyjścia zasilające 24V, 12V, 5V o sumarycznej wydajności 20W do
- wykorzystania przez użytkownika
- 2 wyjścia analogowe 0-10V
- 4 wyjścia PWM typu open collector 3A 40V
- 4 wyjścia dodatkowe typu open collector 5A 40V
- 4 dwu pinowe wyjścia przekaźnikowe 250V 16A
Koncepcja modułowych hamowni badawczych ŚWIĄTEK (system BOX)
Koncepcja umożliwia konfigurowanie stanowisk badawczych do pojazdów lub wymontowanych silników spalinowych, elektrycznych lub hybrydowych.
Oferujemy kilka modułów pomiarowych standardowych, które można łączyć w dowolne zestawy w celu zbudowania lub modernizacji stanowiska badawczego.
Umożliwia to dostosowanie stanowiska pomiarowego do szerokiego zakresu programów badawczych.

Moduł 01 – Hamownia pomiarowa BOX 2WD ECO
Nr. katalogowy 60260
Opis techniczny
Rama pomiarowa podwoziowa jednoosiowa z rolkami pomiarowymi, wolnostojąca.
- 4 rolki o inercji 8,5 kgm2, masie 118 kg i średnicy zewnętrznej 270 mm,
- rolki cynkowane, na obwodzie moletowane w celu zwiększenia przyczepności
- belka podnosząca z hamulcem rolek
- pokrycie ramy- blacha stalowa ryflowana 4 mm
- rama oraz pokrycie – malowane proszkowo.

Rys.1. Wymiary gabarytowe hamowni BOX 2 WD ECO.
Najazdy i wsporniki mocowania pojazdu do hamowni 2 WD (opcja)
- najazdy aluminiowe 4 sztuki (nośność-2600 kg, długości – 2,5 m każdy)
- wsporniki pośrednie najazdów 2 sztuki.
- wsporniki mocowania pojazdu 2 sztuki
______________________________________________________________________
Najazdy i wsporniki mocowania pojazdu do hamowni 2 WD (opcja)
- najazdy aluminiowe 4 sztuki (nośność-2600 kg, długości – 2,5 m każdy)
- wsporniki pośrednie najazdów 2 sztuki.
- wsporniki mocowania pojazdu 2 sztuki
______________________________________________________________________
Moduł 02 – Hamownia stanowiskowa silnikowa BOX HST – 12 Nr. katalogowy 71334
Opis techniczny
Hamownia HST-12i jest hamownią inercyjną (bezwładnościową) stanowiskową do pomiaru wymontowanych silników, przeznaczoną do zabudowy w pomieszczeniu zamkniętym. Dzięki specjalnym listwom istnieje możliwość hamowania silników o różnych systemach mocujących. Hamownia jest szczególnie dedykowana do: badań oraz tuningu wyczynowego silników samochodowych, motocyklowych, quadów i innych, celów dydaktycznych, szkoleniowych i sprawdzania silników po remoncie, zabytkowych, itp.
Obciążenie stanowi koło zamachowe (inercja), a pomiar odbywa się w trakcie przyspieszania. Tego rodzaju pomiar charakteryzuje się bardzo wysoką dokładnością oraz krótkim czasem pomiaru bezpiecznym dla silnika (3 – 10 s.).
Istnieje możliwość montażu kół zamachowych o różnych masach w celu dostosowania parametrów hamowni do wielkości hamowanych silników.

Rys.2. Wymiary gabarytowe hamowni BOX HST-12 i.
_____________________________________________________________
Moduł 03 – Hamownia stanowiskowa silnikowa BOX HST -18 H
Nr. katalogowy 71700.
Opis techniczny.
Hamownia HST-18 jest hamownią obciążeniową stanowiskową do pomiaru wymontowanych silników, przeznaczoną do zabudowy w pomieszczeniu zamkniętym.
Hamownia HST -18 jest stanowiskiem badawczym dla profesjonalistów, służącym do pomiarów, badań i strojenia wymontowanych silników.
Doskonale nadaje się do prac badawczych w stanach ustalonych i symulowania pracy silnika w warunkach dynamicznych. Umożliwia badania przy stałej stabilizowanej prędkości obrotowej lub w programowalnych warunkach przyspieszania obrotów.
Wyposażona może być w różne hamulce elektrowirowe chłodzone powietrzem lub cieczą.
Posiada rozbudowany, nowoczesny sterownik elektroniczny z układem pomiarowym umożliwiającym rejestrację pomiarów mocy i momentu silnika oraz wielu dodatkowych parametrów.
Rama hamowni wyposażona jest w modułowe listwy montażowe umożliwiające przykręcenie wsporników silnika o różnych wymiarach.

Rys.3. Wymiary gabarytowe hamowni BOX HST-18.
Moduł 04 – BOX ECO moduł obciążeniowy z hamulcem elektrowirowym (2 wersje):
BOX ECO H -810 – Nr katalogowy 60299
BOX ECO H -1700 – Nr katalogowy 60290

Opis techniczny.
Moduł obciążeniowy przeznaczony do rozbudowy stanowisk pomiarowych do wersji obciążeniowej. Wyposażony w:
- hamulec elektrowirowy o momencie 810 Nm (60299) lub 1700 Nm (60290)
- rama
- sterownik hamulca BD 1 lub BD3 25A
- sprzęgła z piastami
________________________________________________________________________
Moduł 05 – Moduł BOX HDE – 01 dopędzający z silnikiem elektrycznym – Nr. katalogowy 60880
Opis techniczny.
Moduł dopędzający przeznaczony do rozbudowy stanowisk badawczych o funkcje dynamiczne np: do symulacji okresów hamowania silnikiem lub odzysku energii w silnikach napędowych elektrycznych. Wyposażony w:
- rama z pokryciem malowana proszkowo,
- sprzęgło z piastami
- silnik elektryczny o mocy19 – 37kW
- falownik
_____________________________________________________________
Moduł 06 – Moduł BOX HDM – 01 z pomiarem momentu momentomierzem – Nr. katalogowy 60890
Opis techniczny.
Moduł przeznaczony do dokładnych pomiarów momentu napędowego na stanowiskach badawczych. Wyposażony w:
- rama malowana proszkowo
- momentomierz DATAFLEX
- sprzęgła Radex N – 2 szt.
- piasty sprzęgieł z adapterami do sprzęgieł Radex
- łożyska UCP – 2 szt.
- hamulec mechaniczny sterowany elektrycznie (opcja)
_____________________________________________________________
Moduł 07 – Moduł BOX Pulpit z wyposażeniem w dwóch wersjach:
BOX Pulpit -600 badawczym – Nr. katalogowy 61080
BOX Pulpit -1200 badawczym – Nr. katalogowy 61090
- pulpit sterowniczy o szerokości 600 lub 1200 mm
- wyposażenie badawcze, pomiarowe, rejestrujące itp uzgadniane indywidualnie
- monitor 1 lub 2 szt
- układ zasilania 230 V lub 3 x 400 V dostosowany do potrzeb stanowiska badawczego
_______________________________________________________________________
Przykładowe rozwiązanie stanowiska do badania pojazdów elektrycznych w załączeniu.
_______________________________________________________________________
Warunki zamawiania:
Moduły wykonujemy na zamówienia – termin wykonania 4 – 12 tygodni
Moduły wykonujemy standardowo w kolorze RAL 5005