Silniki lotnicze
Silniki ULM
Jesteśmy producentem silników VAXELL.
Polecamy 4 modele silników do samolotów ULM, motolotni oraz paraplanów.
Model | 100i | 80i | 60i | 40i |
Moc | 93 KM | 75 KM | 60 KM | 35 KM |
Obroty mocy max | 3 180 | 3 120 | 3 180 | 4 640 2620 (śmigło) |
Chłodzenie | powietrze | powietrze | powietrze | powietrze |
Ilość i układ cylindrów | 4 boxer | 4 boxer | 4 boxer | 2V – 90° |
Cykl pracy | 4-suw | 4-suw | 4-suw | 4-suw |
Masa (suchy) | 73,35 kg | 71,55 kg | 71,25 kg | 34,60 kg |
Zasilanie | Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU) | Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU) | Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU) | Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU) |
Napęd śmigła | bezpośredni | bezpośredni | bezpośredni | Przekładani zębata z tłumikiem drgań i=1,77 |
Cena | 11 900 € + VAT | 9 950 € + VAT | 8 900 € + VAT | 6 900 € + VAT |
STRONA INTERNETOWA VAXELL.COM (kliknij tutaj)
Części i akcesoria do silników ULM
Produkujemy rożne części do sinlikow dla samolotów ultralekkich np. wałki rozrządu, końcówki hydrauliczne, układy dolotowe itd. Mamy bardzo duże doświadczenie w produkcji jednostkowej i małoseryjnej elementów silników lotniczych. Zapraszamy do kontaktu.
Remonty i naprawy silników ULM
Wykonujemy obsługę, naprawy i remonty silników lotniczych niecertyfikowanych. Dotychczas wyremontowaliśmy np. silniki Revmaster, JPX, Limbach oraz konwersje silników Subaru. Wykonjemy także konwersję z zasilania gaźnikowego na wtrysk paliwa. Dysponujemy hangarem na lotnisku Bydgoszcz, warsztatem naprawczym oraz hamownią silnikową i śmigłową do testowania naprawionego silnika. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
Nowości:
Targi „Light and High”
maj 2023 w Aeroklubie Bydgoskim
Impreza będzie miała charakter targowo – techniczny i będą na niej prezentowane silniki, awionika, hamownie śmigłowe i wiedza techniczna związana z lotnictwem ultralekkim.
Nowe silniki ULM w 2023
Obecnie prowadzimy prace konstrukcyjne nad nowymi silnikami do małych samolotów ULM. Przewidujemy w przyszłym roku prezentacje prototypów tych silników. Poniżej orientacyjne parametry projektowanych silników.
Model | LS 500 | LS 760 | LS 760 H (hybrydowy) |
Moc | 30 KM | 38 KM | 38 KM spalinowy + 35 KM elektryczny (moc startowa 73 KM) |
Obroty mocy max | 6600 | 5750 | 5750 |
Napęd śmigła | Przekładnia zębata | Przekładnia zębata | Przekładnia zębata |
Przełożenie przekładni | l = 2,61 | l = 2,0 | l = 2,0 |
Obroty śmigła | 2530 obr/min | 2875 obr/min | 2875 obr/min |
Chłodzenie | powietrze | powietrze | powietrze |
Ilosć i układ cylindrów | 2 boxer | 2 boxer | 2 boxer + silnik elektryczny |
Cykl pracy | 4-suw | 4-suw | 4-suw |
Masa (suchy) | 30 kg | 34 kg | ok. 45 kg |
Zasilanie | Wtrysk MPI lub gaźnik | Wtrysk MPI | Wtrysk MPI + falownik z akumulatorem 35 Ah |
Koncepcja silnika hybrydowego do napędu samolotów ULM jest realizowana w ramach projektu dofinansowanego z UE – temat: „Napęd hybrydowy do ultralekkich statków powietrznych z możliwością zastosowania modułów jako range extender i do napędu dronów.” Projekt ten realizujemy w konsorcjum z firmą RADIOTECHNIKA MARKETING z Wrocławia.