Wałki sportowe
Sprotowe wałki rozrządu Świątek to dodatkowa moc i wytrzymałość
Katalog sportowych wałków Fiat 1,2 i 1,4 16V
Katalog sportowych wałków Fiat 126p
Katalog sportowych wałków Fiat 1.1 8v
OFERTA NASZYCH SPORTOWYCH WAŁKÓW JEST DOSTĘPNA W SKLEPIE INTERNETOWYM
Lista sportowych wałków rozrządu dostępnych z magazynu stan na 03.03.2022 w formie PDF.
Konstrukcje sportowych wałków rozrządu ŚWIĄTEK opracowane zostały w oparciu o nasze ponad trzydziestoletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz wiele lat badań, testów i zmagań własnego Teamu w wyścigach samochodowych w kraju i zagranicą.
Nasze wałki produkujemy w oparciu o sprawdzone technologie i wyselekcjonowane materiały. A używają ich, w swych samochodach czołowi zawodnicy rajdowi i wyścigowi, zdobywając mistrzowskie tytuły.
Wszystkie oferowane przez nas rozwiązania testowane są przez wyczynowców w ekstremalnych warunkach , dzięki czemu mamy pewność, że nasze produkty to 100% satysfakcji z wyboru.
Typy sportowych wałków rozrządu
Wałki rozrządu zmieniają charakterystykę pracy silnika - poprawiają przebieg mocy i momentu obrotowego. W zależności od typu wałka, konieczne są dodatkowe modyfikacje w celu uzyskania prawidłowej pracy silnika i najlepszy efektów. Wśród wałków sportowych produkowanych w naszej firmie rozróżniamy typy:
- GT - wałki przeznaczone do codziennej eksploatacji samochodu. Zalecane jest wykonanie strojenia silnika na hamowni (chip-tuning). Przyrost mocy i momentu około 10%.
- GT/R - mocniejsze wałki GT. Konieczne strojenie silnika na hamowni. Przyrost mocy i momentu około 10-20%.
- R - wałki rajdowe, nastawione na wyższą moc i moment w większym zakresie obrotów. Konieczne jest wykonanie dodatkowych modyfikacji (obróbka głowicy, sportowy kolektor wydechowy i ssący, wskazane sportowe przełożenia skrzyni biegów itp) i strojenie silnika na hamowni (chip-tuning – zalecane zastosowanie komputera programowalnego np.: DTA, Autronic, Mega Squirt plus fazowanie wałków rozrządu). Osiągi mocy około 100 KM z 1000 cm3 silnika.
- W - wałki wyścigowe, poprawiają maksymalnie moc i moment. Przeróbki podobne jak dla wałków rajdowych. Osiągi mocy powyżej 100 KM z 1000 cm3 silnika.