Silniki lotnicze
Silniki ULM
Jesteśmy producentem silników VAXELL. Polecamy 4 modele silników do samolotów ULM, motolotni oraz paraplanów.
Model |
100i |
80i |
60i |
40i |
Moc |
93 KM |
75 KM |
60 KM |
35 KM |
Obroty mocy max |
3 180 |
3 120 |
3 180 |
4 640 |
Chłodzenie |
powietrze |
powietrze |
powietrze |
powietrze |
Ilość i układ cylindrów |
4 boxer |
4 boxer |
4 boxer |
2V - 90° |
Cykl pracy |
4-suw |
4-suw |
4-suw |
4-suw |
Masa (suchy) |
73,35 kg |
71,55 kg |
71,25 kg |
34,60 kg |
Zasilanie |
Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU) |
Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU) |
Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU) |
Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU) |
Napęd śmigła |
bezpośredni |
bezpośredni |
bezpośredni |
Przekładani zębata z tłumikiem drgań i=1,77 |
Cena |
11 900 € + VAT |
9 950 € + VAT |
8 900 € + VAT |
6 900 € + VAT |
- Instrukcja silnika Vaxell 100i, 80i, 60i (kliknij tutaj)
- Instrukcja silnika Vaxell 40i (kliknij tutaj)
STRONA INTERNETOWA VAXELL.COM (kliknij tutaj)
Części i akcesoria do silników ULM
Katalog w PDF - .......... (końcówki hydrauliczne)
Nowości:
Targi "Light and High"
maj 2023 w Aeroklubie Bydgoskim
Impreza będzie miała charakter targowo - techniczny i będą na niej prezentowane silniki, awionika, hamownie śmigłowe i wiedza techniczna związana z lotnictwem ultralekkim.
Nowe silniki ULM w 2022
Obecnie prowadzimy prace konstrukcyjne nad nowymi silnikami do małych samolotów ULM. Przewidujemy w przyszłym roku prezentacje prototypów tych silników. Poniżej orientacyjne parametry projektowanych silników.
Model |
LS 500 |
LS 760 |
LS 760 H (hybrydowy) |
Moc |
30 KM |
38 KM |
38 KM spalinowy + 35 KM elektryczny (moc startowa 73 KM) |
Obroty mocy max |
6600 |
5750 |
5750 |
Napęd śmigła |
Przekładnia zębata |
Przekładnia zębata |
Przekładnia zębata |
Przełożenie przekładni |
l = 2,61 |
l = 2,0 |
l = 2,0 |
Obroty śmigła |
2530 obr/min |
2875 obr/min |
2875 obr/min |
Chłodzenie |
powietrze |
powietrze |
powietrze |
Ilosć i układ cylindrów |
2 boxer |
2 boxer |
2 boxer + silnik elektryczny |
Cykl pracy |
4-suw |
4-suw |
4-suw |
Masa (suchy) |
30 kg |
34 kg |
ok. 45 kg |
Zasilanie |
Wtrysk MPI lub gaźnik |
Wtrysk MPI |
Wtrysk MPI + falownik z akumulatorem 35 Ah |
Koncepcja silnika hybrydowego do napędu samolotów ULM jest realizowana w ramach projektu dofinansowanego z UE - temat: "Napęd hybrydowy do ultralekkich statków powietrznych z możliwością zastosowania modułów jako range extender i do napędu dronów." Projekt ten realizujemy w konsorcjum z firmą RADIOTECHNIKA MARKETING z Wrocławia.
Galeria