Silniki lotnicze

--- STRONA W OPRACOWANIU ---


Silniki ULM

Jesteśmy producentem silników VAXELL. Polecamy 4 modele silników do samolotów ULM, motolotni oraz paraplanów.

Model

100i

80i

60i

40i

Moc

93 KM

75 KM

60 KM

35 KM

Obroty mocy max

3 180

3 120

3 180

4 640
2620 (śmigło)

Chłodzenie

powietrze

powietrze

powietrze

powietrze

Ilość i układ cylindrów

4 boxer

4 boxer

4 boxer

2V - 90°

Cykl pracy

4-suw

4-suw

4-suw

4-suw

Masa (suchy)

73,35 kg

71,55 kg

71,25 kg

34,60 kg

Zasilanie

Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU)

Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU)

Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU)

Wtrysk wielopunktowy MPI i zapłon sterowany elektronicznie (ECU)

Napęd śmigła

bezpośredni

bezpośredni

bezpośredni

Przekładani zębata z tłumikiem drgań i=1,77

Cena

11 900 € + VAT

9 950 € + VAT

8 900 € + VAT

6 900 € + VAT



  • Instrukcja silnika Vaxell 100i, 80i, 60i (kliknij tutaj)
  • Instrukcja silnika Vaxell 40i (kliknij tutaj)

STRONA INTERNETOWA VAXELL.COM (kliknij tutaj)

Części i akcesoria do silników ULM


Katalog w PDF - .......... (końcówki hydrauliczne)

Nowości:


Targi "Light and High"

maj 2023 w Aeroklubie Bydgoskim

Impreza będzie miała charakter targowo - techniczny i będą na niej prezentowane silniki, awionika, hamownie śmigłowe i wiedza techniczna związana z lotnictwem ultralekkim.


Nowe silniki ULM w 2022

Obecnie prowadzimy prace konstrukcyjne nad nowymi silnikami do małych samolotów ULM. Przewidujemy w przyszłym roku prezentacje prototypów tych silników. Poniżej orientacyjne parametry projektowanych silników.

Model

LS 500

LS 760

LS 760 H (hybrydowy)

Moc

30 KM

38 KM

38 KM spalinowy + 35 KM elektryczny (moc startowa 73 KM)

Obroty mocy max

6600

5750

5750

Napęd śmigła

Przekładnia zębata

Przekładnia zębata

Przekładnia zębata

Przełożenie przekładni

l = 2,61

l = 2,0

l = 2,0

Obroty śmigła

2530 obr/min

2875 obr/min

2875 obr/min

Chłodzenie

powietrze

powietrze

powietrze

Ilosć i układ cylindrów

2 boxer

2 boxer

2 boxer + silnik elektryczny

Cykl pracy

4-suw

4-suw

4-suw

Masa (suchy)

30 kg

34 kg

ok. 45 kg

Zasilanie

Wtrysk MPI lub gaźnik

Wtrysk MPI

Wtrysk MPI + falownik z akumulatorem 35 Ah


Koncepcja silnika hybrydowego do napędu samolotów ULM jest realizowana w ramach projektu dofinansowanego z UE - temat: "Napęd hybrydowy do ultralekkich statków powietrznych z możliwością zastosowania modułów jako range extender i do napędu dronów." Projekt ten realizujemy w konsorcjum z firmą RADIOTECHNIKA MARKETING z Wrocławia.

Galeria


Silnik LS 500 + dekompozycja

Silnik LS 760 + dekompozycja