Regeneracja

Masz w swoim silniku uszkodzony wałek rozrządu lub głowicę? Szukasz sprawdzonego i ekonomicznego rozwiązania? Zapraszamy do nas.

Oferujemy:

  1. Regenerację ciężarowych wałków rozrządu i rolek,
  2. Sprawdzenie po kolizji lub/i regenerację wałków rozrządu do: samochodów osobowych, motocykli, maszyn użytkowych, rolniczych i in.,
  3. Regenerację głowic,
  4. Regenerację innych części: np. napędu pompy oleju 2.0, popychaczy.

Korzystając z naszych usług możesz liczyć na fachowe doradztwo, 12-miesięczną gwarancję na regenerowane części, rabaty dla stałych klientów, rzetelność, terminowość i profesjonalizm.

Przyjmujemy paczki od wszystkich firm kurierskich, odsyłamy w profesjonalnych opakowaniach, za pośrednictwem kuriera DPD z powiadomieniami SMS. 

REGENERACJA CIĘŻAROWYCH WAŁKÓW ROZRZĄDU I ROLEK:

Naprawy wałków ciężarowych realizujemy w następujących terminach:

  • Wałki na wymianę w standardzie jak nowe – dostępne od ręki z magazynu w Dziale Sprzedaży, dostępność ustalamy na podstawie numeru z wałka.
  • Od ręki bezpośrednio w Dziale Produkcji (zobacz Kontakt)– umawiamy naprawę na następny dzień roboczy i w ten dzień po kilku godzinach można odebrać naprawiony wałek.
  • Za pośrednictwem kuriera, 1-2 dni robocze.

Cena naprawy wałków do samochodów ciężarowych wszystkich marek (MAN, Mercedes, Renault, Scania, Volvo, Iveco, DAF itp.)  zależy od zakresu uszkodzeń. Szczegółową wycenę klient otrzymuje przed naprawą wg poniższego cennika:

  • Pierwsza krzywka 695 zł brutto, każda kolejna krzywka +70 zł brutto
  • Pierwszy czop 450 zł brutto, każdy następny czop +300 zł brutto.
  • Szlif rolki popychacza zaworowego 80 zł brutto za sztukę.
  • Sprawdzenie  i ustawienie koła rozrządu na wałku (tylko jeśli jest taka konieczność) 300 zł brutto
  • Sprawdzenie kątowego ustawienia krzywek na wałkach rurowych np. po kolizji rozrządu (tylko jeśli jest taka konieczność) 250 zł brutto,
  • Prostowanie (tylko jeśli jest taka konieczność, a wałek nie wymaga innych napraw) 250 zł brutto.

Stałym klientom przyznajemy rabaty, udzielamy 12 miesięcznej gwarancji bez limitu kilometrów na naprawiane elementy.

Powierzchnie wałka rozrządu po napawaniu charakteryzują się dużą twardością, dlatego jedyną możliwą obróbką ubytkową ich jest szlifowanie.

 

Krzywka wałka rozrządu przed, w trakcie i po regeneracji.

 Wiedz że:

Specyfika uszkodzenia wałka oraz materiały z jakich powstał – wymagają odpowiednio dobranej metody regeneracji . Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, stosowaniu zaawansowanych narzędzi i technologii regenerujemy prawie każdy rodzaj uszkodzenia.

Dzięki zaawansowanym metodom napawania i obróbki twój używany wałek rozrządu otrzyma drugie życie.

REGNERACJA WAŁKÓW DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH, MOTOCYKLI I IN.

Regeneracja i sprawdzenie wałków rozrządu do pozostałych silnków wykonywana jest w terminie kilku dni roboczych, a jeśli naprawa wymaga dodatkowej obróbki cieplo-chemicznej, to do dwóch tygodni. 

Cena naprawy takiego wałka zależy od jego gabarytu i technologii naprawy, więc koszt wacha się od 200 do 600 zł brutto.

Naprawiamy wałki rorządu do wszystkich silników, których technologia wykonania pozwala na stabilną regenerację. Jeśli naprawa jest niemożliwa proponujemy nowe wałki rozrządu produkowane przez Firmę Świątek lub inne sprawdzone zamienniki. 

Obróbka cieplno-chemiczna - Azotonasiarczanie

Napawanie krzywek odtwarza geometrię wałka rozrządu, jednak nie zawsze gwarantuje odzyskanie właściwości koniecznych do prawidłowej pracy wałka, takich jak: odporność na zużycie cierne czy duża twardość.

Rozwiązaniem tego problemu jest odpowiednia obróbka cieplno-chemiczna. W tym celu wykorzystujemy proces azotonasiarczania gazowego, szczególnie zalecane przy wałkach współpracujących z popychaczem.

Proces przeprowadza się w piecach retortowych, w atmosferze amoniaku i par siarki, w temperaturze 500÷700ºC i w czasie od 30 minut do kilkunastu godzin. 
W wyniku tego procesu otrzymuje się warstwę azotonasiarczoną z wytworzonymi 
w fazie ε siarczkami żelaza, które oddzielają powierzchnie trące i obniżają ich adhezję. Efektem końcowym jest warstwa wierzchnia charakteryzująca się wysoką odpornością na zużycie, niskim oporami tarcia i pełną odpornością na zacieranie. Grubość warstwy wynosi od 0,005÷0,3 mm, w zależności od rodzaju materiału, parametrów procesu i przeznaczenia elementów.  

REGENERACJA GŁOWIC

Firma Świątek w ramach usług regeneracji, naprawia głowice silnikowe. Nasze zaplecze sprzętowe i doświadczenie w zakresie regeneracji daje nam możliwości naprawy oraz dokonywania stosownych przeróbek większości głowic silnikowych dostępnych na rynku.

W zakresie regeneracji wykonujemy następujące czynności:

  • Planowanie głowicy,
  • Sprawdzenie szczelności,
  • Naprawę ułożyskowań (rozwiercanie) wałków rozrządu, z napawaniem czopów lub produkcją wałków rozrządu o nadwymiarowych czopach włącznie,
  • Naprawę prowadnic i gniazd zaworowych
  • Wymianę komór wirowych w głowicach Diesla
  • Przeróbki tuningowe

 Dlaczego warto wykonać te usługi właśnie u nas? Bo wykonujemy je szybko, wygodnie dla klienta i w przystępnych cenach:

  • Wstępny kosztorys podajemy po konsultacji z naszym doradcą technicznym,
  • Głowice przyjmujemy i naprawione odsyłamy za pośrednictwem przesyłek pocztowych lub kurierskich,
  • Sprzedajemy części silnikowe znanych światowych producentów: GOETZE, MAHLE, AJUSA, TRW, FRECCIA, AE, GLYCO i innych, w konkurencyjnych cenach. Dzięki usłudze połączonej klient oszczędza czas i pieniądze, gdyż zamówimy dla niego wszystkie części zamienne – potrzebne do kompleksowej naprawy głowicy,
  • Stare podzespoły odsyłamy do klienta, wraz z naprawioną głowicą
  • Jesteśmy renomowanym producentem wałków rozrządu, więc jeżeli zachodzi konieczność przeróbki wałka rozrządu ( nadwymiarowanie czopów ), lub produkcja nowego z nadwymiaarowymi czopami, wykonasz tę usługę kompleksowo w jednym miejscu i po konkurencyjnej cenie,
  • Dokonując przeróbek tuningowych głowicy, polecamy nasze sprawdzone sportowe wałki rozrządu – na kompleksową usługę wraz z wałkiem stosujemy specjalne rabaty,

 REGENERACJA INNYCH CZĘŚCI

Naprawiamy nie tylko wałki, ale też np.:

  • popychacze - tylko szlifowanie, od 22 zł brutto za szt.
  • napęd pompy oleju 2.0 – 390 zł brutto

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU!