Hamownie

SAMOCHODOWE  -  MOTOCYKLOWE  -  LOTNICZE  -  STANOWISKOWE I BADAWCZE

 

HAMOWNIE ŚWIĄTEK 2021

Konstrukcjami hamowni zajmujemy się od ponad 40 lat, a w tym roku nasz asortyment obejmuje hamownie obciążeniowe i inercyjne o mocach od 10 – 1500 kW. Hamownie do: samochodów, motocykli, silników lotniczych, czołgów, ciągników i różnego rodzaju badań związanych z silnikami.

Nowością w roku 2021 są hamownie do pojazdów z napędem elektrycznym: od monocykli i hulajnóg do samochodów.

Nasza oferta obejmuje także hamownie stanowiskowe do badań i pomiarów silników wymontowanych (np.: po naprawie lub do prac tuningowych), a także indywidualnie zamawiane stanowiska badawcze.

W hamowniach obciążeniowych montujemy hamulce elektrowirowe chłodzone powietrzem lub cieczą oraz hamulce cieczowe wraz z układami chłodzącymi.

Z uwagi na wieloletnie doświadczenie służymy także doradztwem i pomocą w zakresie opracowywania oraz rozliczania projektów dofinansowanych z Funduszy UE.

Zakup każdej hamowni oferujemy także w formie leasingu.

 

2WD ECO

 

PODWOZIOWE  HAMOWNIE  SAMOCHODOWE.

Nasze hamownie wyróżniają się modułową konstrukcją i to zarówno w zakresie zespołów mechanicznych jak i układów pomiarowych co umożliwia między innymi rozbudowę hamowni inercyjnej podwoziowej 2 WD ECO do obciążeniowej hamowni 4 WD ECO

 


HAMOWNIE PODWOZIOWE SAMOCHODOWE

Oznaczenie

ŚWIĄTEK 2WD ECO i

ŚWIĄTEK 2 WD ECO h

ŚWIĄTEK 4 WD ECO i

ŚWIĄTEK 4 WD ECO h

PARAMETRY MECHANICZNE

Rodzaj hamowni

inercyjna jednoosiowa

obciążeniowa jednoosiowa

inercyjna dwuosiowa

obciążeniowa dwuosiowa

Hamulec

nie dotyczy

elektrowirowy chłodzony powietrzem

nie dotyczy

2 x elektrowirowy chłodzony powietrzem

Wymiary gabarytowe

 2580 x 890 x 380

 3050 x 990 x 490

4850 x 3110 x 320

4850 x 4610 x 320

Masa hamowni

 880 kg

1150 kg

3500 kg

 4060 kg

Wymiary rolek

4 x fi 270 x 700

4 x fi 270 x 700

8 x fi 270 x 700

8 x fi 270 x 700

Masa rolek

4 x 120 kg 

4 x 120 kg

8 x 120 kg

8 x 120 kg

Klasa wyważenia rolek

G 2.5

G 2.5

G 2.5

G 2.5

Moc maksymalna

wolnossące
ok. 300 KM

680 KM

turbodiesel
ok. 250 KM
wolnossące
ok. 600 KM

1360 KM

Maksymalny rozstaw osi

-

-

3400 mm

3400 mm

Prędkość maksymalna

300 km/h

300 km/h

250 km/h

250 km/h

Ceny*
(brutto)

75 100 zł*

117 600 zł*

-

-


* Cena nie zawiera kosztów dostawy.


HAMOWNIE  MOTOCYKLOWE.

Podstawową wersją hamowni motocyklowej jest BIKE-01 wyposażona w szerokopasmową sondę AFR, którą oferujemy w wersji inercyjnej i obciążeniowej z hamulcem elektrowirowym.

Nowością jest hamownia obciążeniowa walizkowa (przenośna) do: motocykli do 15kW, skuterów, hulajnóg i monocykli. Przewidujemy, że hamownia pojawi się w sprzedaży we wrześniu bieżącego roku.


HAMOWNIE MOTOCYKLOWE

Oznaczenie

BIKE-01

-

BIKE-01 h box

SCOOTER

PARAMETRY MECHANICZNE

Rodzaj hamowni

inercyjna

-

obciążeniowa

obciążeniowa

Hamulec

nie dotyczy

-

elektrowirowy chłodzony powietrzem

elektryczny

Masa hamowni

 660 kg

-

550 kg

 30 kg

Wymiary rolek

fi 380 x 415

-

fi 380 x 415

fi 200 x 300

Masa rolek

380 kg 

-

-

-

Klasa wyważenia rolek

G 2.5

-

G 2.5

G 2.5

Moc maksymalna

250 kW (340 KM)

-

370 kW (500 KM)

15 kW (21 KM)

Prędkość maksymalna

400 km/h

-

400 km/h

150 km/h

Ceny*
(brutto)

32 780 zł*

-

-

-


* Cena nie zawiera kosztów dostawy.



HAMOWNIE  LOTNICZE. 

Do badań silników lotniczych przeznaczona jest hamownia śmigłowa HSL-4, w której badany jest silnik lotniczy wraz ze śmigłem. Hamownia ta umożliwia także pomiary charakterystyk śmigieł.

 





HAMOWNIE  STANOWISKOWE I BADAWCZE.

Hamownie stanowiskowe służą do pomiarów wymontowanych silników. Hamownie takie są niezbędne wówczas, gdy wykonuje się dużo prac konstrukcyjnych i modyfikacji silnika.

Przeznaczone są do:

  • pomiarów i strojenia wyczynowych silników do samochodów motocykli, skuterów wodnych, quadów, gokartów i innych pojazdów sportowych

  • weryfikacji i docierania silników po naprawie,

  • celów dydaktycznych – stanowiska do prowadzenia zajęć o silnikach spalinowych w szkołach i uczelniach technicznych

  • badań nowo skonstruowanych silnków i zespołów napędowych – zwykle są to indywidualnie projektowane stanowiska z rozbudowaną aparaturą badawczą.

W zakresie budowy stanowisk dydaktycznych współpracujemy z: 

SYSTEMY STERUJĄCE I POMIAROWE.

Oferujemy trzy rodzaje układów sterujących i pomiarowych do naszych hamowni i stanowisk badawczych.

  • układy pomiarowe będące podstawowym wyposażeniem standardowych hamowni podwoziowych i stanowiskowych

  • układ badawczy podstawowy wyposażony w pulpit pomiarowy 600 mm ze sterownikiem PLC oraz panelem operatorskim 10 cali

  • układ badawczy rozszerzony wyposażony w zintegrowany panel operatorski PLC 21,5 cali

Układy badawcze konfigurowane są indywidualnie pod potrzeby klienta i mają możliwość rozbudowy systemu czasie.

 

STEROWNIKI HAMOWNI.


Specyfikacja sterownika DC -1.
Wbudowany czujnik warunków otoczenia – temperatura, ciśnienie, wilgotność
2 interfejsy sieci CAN-BUS

Wejścia:

  • 2 wejścia czujników prędkości rolki typu hall
  • wejście prędkości obrotowej silnika – zacisk indukcyjny lub
  • pojemnościowy
  • 4 wejścia 0-5V dla sygnału z tensometrów
  • 6 wejść analogowych 0-5V ogólnego przeznaczenia
  • 8 wejść dla termopar
  • 4 wejścia dla przycisków sterujących

Wyjścia:

  • Wyjścia zasilające 24V, 12V, 5V o sumarycznej wydajności 20W do
  • wykorzystania przez użytkownika
  • 2 wyjścia analogowe 0-10V
  • 4 wyjścia PWM typu open collector 3A 40V
  • 4 wyjścia dodatkowe typu open collector 5A 40V
  • 4 dwu pinowe wyjścia przekaźnikowe 250V 16A

----------------------------- ----------------------------- -----------------------------