Hamownie

SAMOCHODOWE  -  MOTOCYKLOWE  -  LOTNICZE  -  STANOWISKOWE I BADAWCZE

 

HAMOWNIE ŚWIĄTEK 2021

Konstrukcjami hamowni zajmujemy się od ponad 40 lat, a w tym roku nasz asortyment obejmuje hamownie obciążeniowe i inercyjne o mocach od 10 – 1500 kW. Hamownie do: samochodów, motocykli, silników lotniczych, czołgów, ciągników i różnego rodzaju badań związanych z silnikami.

Nowością w roku 2021 są hamownie do pojazdów z napędem elektrycznym: od monocykli i hulajnóg do samochodów.

Nasza oferta obejmuje także hamownie stanowiskowe do badań i pomiarów silników wymontowanych (np.: po naprawie lub do prac tuningowych), a także indywidualnie zamawiane stanowiska badawcze.

W hamowniach obciążeniowych montujemy hamulce elektrowirowe chłodzone powietrzem lub cieczą oraz hamulce cieczowe wraz z układami chłodzącymi.

Z uwagi na wieloletnie doświadczenie służymy także doradztwem i pomocą w zakresie opracowywania oraz rozliczania projektów dofinansowanych z Funduszy UE.

Zakup każdej hamowni oferujemy także w formie leasingu.

 

2WD ECO

 

PODWOZIOWE  HAMOWNIE  SAMOCHODOWE.

Nasze hamownie wyróżniają się modułową konstrukcją i to zarówno w zakresie zespołów mechanicznych jak i układów pomiarowych co umożliwia między innymi rozbudowę hamowni inercyjnej podwoziowej 2 WD ECO do obciążeniowej hamowni 4 WD ECO

 


HAMOWNIE PODWOZIOWE SAMOCHODOWE

Oznaczenie

ŚWIĄTEK 2WD ECO i

ŚWIĄTEK 2 WD ECO h

ŚWIĄTEK 4 WD ECO i

ŚWIĄTEK 4 WD ECO h

PARAMETRY MECHANICZNE

Rodzaj hamowni

inercyjna jednoosiowa

obciążeniowa jednoosiowa

inercyjna dwuosiowa

obciążeniowa dwuosiowa

Hamulec

nie dotyczy

elektrowirowy chłodzony powietrzem

nie dotyczy

2 x elektrowirowy chłodzony powietrzem

Wymiary gabarytowe

 2580 x 890 x 380

 3050 x 990 x 490

4850 x 3110 x 320

4850 x 4610 x 320

Masa hamowni

 880 kg

1150 kg

3500 kg

 4060 kg

Wymiary rolek

4 x fi 270 x 700

4 x fi 270 x 700

8 x fi 270 x 700

8 x fi 270 x 700

Masa rolek

4 x 120 kg 

4 x 120 kg

8 x 120 kg

8 x 120 kg

Moc maksymalna

wolnossące
ok. 300 KM

680 KM

turbodiesel
ok. 250 KM
wolnossące
ok. 600 KM

1360 KM

Maksymalny rozstaw osi

-

-

3400 mm

3400 mm

Prędkość maksymalna

300 km/h

300 km/h

250 km/h

250 km/h

Ceny*
(brutto)

57 450 zł*

89 990 zł*

-

-


* Cena nie zawiera kosztów dostawy.


HAMOWNIE  MOTOCYKLOWE.

Podstawową wersją hamowni motocyklowej jest BIKE-01, którą oferujemy w wersji inercyjnej i obciążeniowej z hamulcem elektrowirowym.

Nowością jest hamownia obciążeniowa walizkowa (przenośna) do: motocykli do 15kW, skuterów, hulajnóg i monocykli. Przewidujemy, że hamownia pojawi się w sprzedaży w kwietniu bieżącego roku.


HAMOWNIE MOTOCYKLOWE

Oznaczenie

BIKE-01

BIKE-01 zestaw

BIKE-01 h box

SCOOTER

PARAMETRY MECHANICZNE

Rodzaj hamowni

inercyjna

inercyjna

obciążeniowa

obciążeniowa

Hamulec

nie dotyczy

nie dotyczy

elektrowirowy chłodzony powietrzem

elektryczny

Masa hamowni

 660 kg

660 kg

550 kg

 30 kg

Wymiary rolek

fi 380 x 400

fi 380 x 400

fi 380 x 400

fi 200 x 300

Masa rolek

380 kg 

380 kg

-

-

Moc maksymalna

250 kW (340 KM)

250 kW (340 KM)

370 kW (500 KM)

15 kW (21 KM)

Prędkość maksymalna

400 km/h

400 km/h

400 km/h

150 km/h

Ceny*
(brutto)

25 200 zł*

-

-

-


* Cena nie zawiera kosztów dostawy.



HAMOWNIE  LOTNICZE. 

Do badań silników lotniczych przeznaczona jest hamownia śmigłowa HSL-4, w której badany jest silnik lotniczy wraz ze śmigłem. Hamownia ta umożliwia także pomiary charakterystyk śmigieł.

 





HAMOWNIE  STANOWISKOWE I BADAWCZE.

Hamownie stanowiskowe służą do pomiarów wymontowanych silników. Hamownie takie są niezbędne wówczas, gdy wykonuje się dużo prac konstrukcyjnych i modyfikacji silnika.

Przeznaczone są do:

  • pomiarów i strojenia wyczynowych silników do samochodów motocykli, skuterów wodnych, quadów, gokartów i innych pojazdów sportowych

  • weryfikacji i docierania silników po naprawie,

  • celów dydaktycznych – stanowiska do prowadzenia zajęć o silnikach spalinowych w szkołach i uczelniach technicznych

  • badań nowo skonstruowanych silnków i zespołów napędowych – zwykle są to indywidualnie projektowane stanowiska z rozbudowaną aparaturą badawczą.


SYSTEMY STERUJĄCE I POMIAROWE.

Oferujemy trzy rodzaje układów sterujących i pomiarowych do naszych hamowni i stanowisk badawczych.

  • układy pomiarowe będące podstawowym wyposażeniem standardowych hamowni podwoziowych i stanowiskowych

  • układ badawczy podstawowy wyposażony w pulpit pomiarowy 600 mm ze sterownikiem PLC oraz panelem operatorskim 10 cali

  • układ badawczy rozszerzony wyposażony w zintegrowany panel operatorski PLC 21,5 cali

Układy badawcze konfigurowane są indywidualnie pod potrzeby klienta i mają możliwość rozbudowy systemu czasie.

 

STEROWNIKI HAMOWNI.


Specyfikacja sterownika DC -1.
Wbudowany czujnik warunków otoczenia – temperatura, ciśnienie, wilgotność
2 interfejsy sieci CAN-BUS

Wejścia:

  • 2 wejścia czujników prędkości rolki typu hall
  • wejście prędkości obrotowej silnika – zacisk indukcyjny lub
  • pojemnościowy
  • 4 wejścia 0-5V dla sygnału z tensometrów
  • 6 wejść analogowych 0-5V ogólnego przeznaczenia
  • 8 wejść dla termopar
  • 4 wejścia dla przycisków sterujących

Wyjścia:

  • Wyjścia zasilające 24V, 12V, 5V o sumarycznej wydajności 20W do
  • wykorzystania przez użytkownika
  • 2 wyjścia analogowe 0-10V
  • 4 wyjścia PWM typu open collector 3A 40V
  • 4 wyjścia dodatkowe typu open collector 5A 40V
  • 4 dwu pinowe wyjścia przekaźnikowe 250V 16A

----------------------------- ----------------------------- -----------------------------